Serwis tachografów cyfrowych
Tachograf cyfrowy to urządzenie umożliwiające monitorowanie przebytych przez pojazd kilometrów wraz z prędkościami, gromadzenie informacji o punktach położenia (G2v2), usterkach, aktywności oraz tożsamości kierowcy. Tachograf to innymi słowy szybkościomierz i licznik połączony z zegarem, którego montaż jest obowiązkowy w samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Oprócz gromadzenia informacji o pojeździe i kierowcy magazynuje on również dane dotyczące kontroli, kalibracji.
Każdy przewoźnik ma obowiązek dbania, aby tachograf działał poprawnie wykonując w tym celu jego kalibracje – pierwszą po upływie nie więcej niż 14 dni od rejestracji, kolejne co dwa lata, zgodnie z rozporządzenia Komisji (WE) nr 1360/2002r. W przypadku uszkodzenia tachografu, zmiany ogumienia czy zmiany numeru rejestracyjnego (zmiany właściciela) również konieczne jest wykonanie ponownej kalibracji. Podczas kalibracji sprawdzane są miedzy innymi następujące parametry: numer rejestracyjny, kod państwa rejestrującego, rozmiar opon, aktualny czas UTC, numer VIN, jak również poprawność działania urządzenia rejestrującego.
Legalizacja tachografów
Dowodem na to, że kalibracja, zwana również legalizacją tachografu, została przeprowadzona poprawnie, jest umieszczenie w pojeździe tabliczki instalacyjnej oraz zabezpieczenia plombowniczego z tacho-serwisu. W naszej Stacji posiadającej zezwolenia Głównego Urzędu Miar wykonacie Państwo zarówno pierwszą kalibrację jak i kolejne legalizacje tachografu cyfrowego oraz jego pełen serwis.
Stacja FROST TRUCK SERWIS w Słubicach wyposażona jest w najnowocześniejszy sprzęt – urządzenia VDO WorkshopTab i Optimo2 – co umożliwia kalibrację każdego typu tachografu cyfrowego.
Urządzenia produkowane przez firmę Continental VDO oraz Optimo2 są rozwiązaniami "All-in-One" zapewniającymi kompatybilność z tachografami starszych typów i najnowszymi produktami VDO oraz pozostałych producentów. Użytkowanie sprzętu WorkshopTab pozwala wykluczyć konieczność posiadania kilku narzędzi do testowania i pobierania danych oraz różnego rodzaju aplikacji PC, niezbędnych w przypadku korzystania z mniej zaawansowanych technologicznie urządzeń, co znacznie skraca czas wykonywanej usługi i korzystnie wpływa na jej dokładność.
Wymiana tachografu na G2v2
Oprócz legalizacji tachografów cyfrowych, w naszej Stacji zajmujemy się również wymianą tachografów starszej generacji na tachografy 2. generacji – czyli inteligentne tachografy G2v2.
Pamiętaj!
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej (DCM) powyżej 3,5 tony - biorące udział w transporcie międzynarodowym - muszą być wyposażone w tachograf cyfrowy drugiej generacji - czyli tzw. inteligentny tachograf G2V2.
HARMONOGRAM INSTALACJI / WYMIANY NA INTELIGENTNY TACHOGRAF G2V2:
Od 21 sierpnia 2023 r. – wszystkie nowo rejestrowane pojazdy, o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, mają już zainstalowany inteligentny tachograf drugiej generacji.
Do 31 grudnia 2024 r. – pojazdy ciężarowe wykonujące transport międzynarodowy, w których są tachografy analogowe lub cyfrowe (pierwszej generacji), z datą rejestracji pojazdu sprzed 15 czerwca 2019 r.
Do 18 sierpnia 2025 r. - przedsiębiorcy, którzy korzystali w ruchu międzynarodowym, z tachografów przejściowych, mają obowiązek zamontować w pojazdach urządzenie G2V2.
Do 21 sierpnia 2025 r. – pojazdy o DMC powyżej 3,5 tony - w transporcie międzynarodowym - zarejestrowane między 15 czerwca 2019 r. a 21 sierpnia 2023 r., które nie posiadają inteligentnego tachografu drugiej generacji.
Do 1 lipca 2026 r. – wszystkie pojazdy o DMC powyżej 2,5 tony, które biorą udział w transporcie międzynarodowym (na terenie Unii Europejskiej, ale również Szwajcarii, Norwegii oraz Wielkiej Brytanii).
Zapraszamy do Frost Truck Serwis, do budynku OSKP, przy ul. Transportowej 8 w Słubicach, w godzinach: Pon.-Pt.: 7.00 – 22.00;
Sob.: 7.00 – 15.00.
Skontaktuj się z nami:
tel. +48 95 759 88 59, +48 603 374 982, e-mail: oskp.slubice@frost.pl